Pages

星期六, 二月 14, 2009

孕晚期要喝椰青


这也是我听说来的,有没有根据我不知道。。。

听说在孕晚期可以开始喝椰青,这样宝宝生下来会比较干净,而且皮光肉滑。。。哈哈哈!

所以在孕期整三十三个星期的现在,我开始一个礼拜喝两个椰青啦!

不过不知道要去哪里买现采或现开的椰青,所以只好买霸级市场的。。。

一颗也不便宜哦,要整RM2.50呢!

而且记得只喝椰水而不吃椰肉哦!

5 条评论:

June_devil 说...

在这孕晚期我也有喝椰青,不过我喝的是本地椰青,就是那种街边马来阿姨叔叔,卖的新鲜青色的,一粒也是rm2.50!不加糖不加冰。你家附近没这些档口吗?可以尝试去找找看哦!因为听说你喝的这种椰青是泰国香椰,好像不大适合哦!

CarmenNg 说...

Oh my god, 小小女人~ thanks for reminder...actually i have no idea on what "species" the coconut is... i got to try to look for one stall by the road side as you mentioned then...thanks...

匿名 说...

sorry to tell u this.. u shouldn't have drink coconut during ur pregnancy. Your baby may suffer from panting(breathlessness)

CarmenNg 说...

Oh actually i had heard for so many sayings...can and cannot drink coconut during pregnancy...some said cannot drink during initial stage and must drink during third trimester...as it is "cold" in nature...anyway thanks for your sharing...

sifone 说...

我也是在后期才喝的,听人说这样宝宝才不会黄黄的

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin