Pages

星期五, 三月 06, 2009

我的待产包-束腹带篇


在近期的妊娠杂志里,看到束腹带竟然是很多妈妈觉得非常适用的必备用品之一,亏我闻所未闻呢!上网找了找才知道原来束腹带是这个样子的。。。

别混淆了,这样不是给宝宝用的,而是给妈妈用的。

顾名思义就是用来收腹用的。

不过我听说的妈妈们就各说其辞,有的说自然产的话第二天就穿束腹带来收腹了,有的就说在第四五天才开始穿。

而剖腹产的也是各说其辞,有的说不能那么早穿,怕弄疼伤口;有的则说反而要早穿,帮助修复伤口。

我看我还是到时问问护士医生的意见算了。

想当初去买的时候,其实也有好几种供选择,有只是束腹的,就是只包着腹部位的;有的则像调整型内衣似的,包到大腿的。

只是束腹的又分为长型及短型的。

我就问小姐我怎么知道我该穿什么size的,因为我现在大腹便便,又不能试穿,也不能预见产后会有几肥几瘦。。。

小姐看了看我,建议我买L-sized的。天啊!生一个宝宝,我竟然需要买到L-sized的衣物!


我再问,那么如果我真的是收腹成功,那我岂不是又要再来买M-sized的?再进一步瘦下来后,那我岂不是又要再来买S-sized的?小姐点点头,天啊!现在的人真的会做生意啊!

听说有个直销牌子的束腹带是可以调整size的,不过想必价钱也铁定吓人。。。

还是罢了吧!先买一个L-sized束腹带,不见得穿着束腹带会舒服,而且要产后瘦身一定也需要很大的毅力,应该不是一个几十块钱的束腹带可以一举搞定的。。。

8 条评论:

Rebecca Kheng 说...

产后用束腹腰带,我也是第一次听,我之前因为要瘦身用过,用的时间长了,肚子会有点不舒服或者胃痛的感觉,我在担心,产后用,会不会影响子宫下垂呢?carmen你还是多搜索下资料或者咨询医生的意见才用哦。。

Unknown 说...

hey Carmen,
how are you? when are you going to deliver? =)
i always see your baby stuffs but never see your pic ;p
But i am really looking forward to see your cute baby =)
Take care and have a great day!

CarmenNg 说...

Hi Rebecca Kheng, thanks for your advice. anyway i will ask for more opinion first before i use it... sometimes i am kind of confused too after reading from forum and some magazines...different source different sayings...

CarmenNg 说...

Hi Velerena, long time didn't hear from you...how is your newly-wed life? must be very sweet right? my expected delivery date is by 3rd or Apr... but anytime now baby can come out la... as she is fully mature by now... i did take some pic using others camera during my pregnancy but it was not with me... i am looking forward to see my bao bao too...when is your turn???

Dorcas 说...

hey carmen!!
Long time i didn't drop by your blog!! Can't believe wei chung is goin to be a dad soon! haha! How are you going? Anytime now?

CarmenNg 说...

Hey Dorcas, long time no see...yes, baby will come anytime within this month or else no later than early Apr... expecting her arrival so much... everything is basically ready to welcome her to join our life... but i can foresee there'll be great change in our life very soon...another stage of life haha...

于珍 说...

嗨, 路过。
建议你可以去"佩玲"哪里买绑的束缚腰带。参观以下的网址。 加油哦!

http://www.peiling.com.my/p_bellybelt.html

CarmenNg 说...

Hi 于珍,

oh this is the first time i saw this kind of 束缚腰带...i had heard about it before... thanks for your recommendation...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin