Pages

星期四, 五月 26, 2011

追奶日子的辛酸

以前看到追奶这个词汇还不能深刻理解其中含义,现在身处追奶的日子里,总算感同身受。。。

为什么用个“追”字?因为在我身上应验的就是名副其实的跟着时间赛跑的追奶日子。。。

相信如果奶水多的话,我就不用追奶追得那么辛苦了。。。

生萱萱时,自己并没有很坚持要喂人奶,好像一切随缘的样子,结果日子过得好不轻松!宝宝哭啦,先亲喂人奶直到宝宝自动放开奶头;如果放开奶头过后宝宝还是哭,就当他是吃不饱,再慢慢冲泡配方奶不迟。。。

冲泡配方奶何其简单,不用一分钟搞定!

其实这戏码在我生Marcus弟弟的头一个月的确也在上演中。。。可是到了第二个月,顾虑到只剩一个月的时间就要开工了,所以就不再亲喂Marcus弟弟了,转换成全天候将奶水用挤奶器pump出,全用奶瓶喂。。。一来是不想宝宝习惯我身上的味道,然后太过依恋奶头;二来也较好monitor到底宝宝吃了多少。。。

当然如果我是家庭主妇,还是宝宝可以长期呆在我身边的话,我是不必做出这等转变的。。。没有比亲喂更好的选择,没有比宝宝的嘴更好的挤奶器了。。。

可是奈何我不是家庭主妇。。。

奈何我的奶水还是令我不是那么放心。。。

人人说多挤多喂就是增加奶量的不二法门,可是我喂得够多了吧?!?我挤得够多了吧?!?说奶量没有逐渐增加是骗人啦,可是可以增加得快点吗?宝宝的需求量增加可不等人啊!又说什么demand=supply?

可能自己做了一个不是那么正确的决定影响了奶量吧!不过不这样做的话,我又真的对自己的身形感到看不过眼。。。说的是什么呢?就是瘦身了。。。

如果我不瘦身,是不是我的奶水可以keep着一直增加得更快?

但是如果我不瘦身,我开工过后不可能穿得下工作服喔!然后我自己也会没有自信喔。。。看来自己是太执着了。

现在瘦身瘦到一半一半,因为毕竟是靠自己照着上次瘦身中心的餐单吃而已,不过又不可以跟100%,自己添加了不少额外食物,排第一名的当然就是无数不间断的汤汤水水了。。。汤水当然不在瘦身餐单里,可是不喝甭想会有奶水来报到!

到现在为止,之前懵懵懂懂边瘦身边哺乳,也让我瘦了整3~4kg下来。。。虽然还有另外3~4kg才能令我恢复产前体重,可是我想我会开始恢复正常饮食了。。。希望我牺牲了我的身形,奶水会快快来报到!

有时想也奇怪,为什么一天喝下大量的汤水,少说也有几公升吧,可是经过我的身体处理过后,现在一天下来平均才有大概13~14oz的奶量?

虽然有点儿累,虽然有点儿不那么自信,可是我还是会继续追!

7 条评论:

alyse 说...

被妳"追奶"這個字眼吸引進來了.
加油加奶哦! 我深深地了解妳的心情...
還有我對妳的瘦身菜單很有興趣, 可否透露一點. :p

YvOnNe Fong 说...

hmm.. you shouldn't keep fit at this moment.. you have to eat so that your milk is nutrition enough.. and no worry about the fat or thin.. your baby will sucker all your fatty from your milk.. soon he will suck you to thin thin.. give marcus about 6mths to 1 year time.. u will slimer even before your deliver your girl girl.. 2nd.. you should let marcus suck your breast more now.. but in the mean while keep the bottle feed at least 1-2 times everyday.. can be after your direct feed.. so he will accept both ur nipple and bottle..
the recipe to more milk that i realized is "eat more, sleep more, drink more. happy more, less stress".. good luck to you lah.. and keep think there is only your milk.. and no formula.. and feel excited about you can pump more and more.. :P

CarmenNg 说...

Hi alyse, regarding the slimming recipe, i will tell but not now. not in the right mood to share out as i am not sure if it is suitable to everyone.

CarmenNg 说...

Hi Yvonne Fong, thanks for your encouragement. i will try to adjust my mood and my body to adapt to normal diet. Hope things can get right within coming week as i am going to get back to work soon...

匿名 说...

when ppl ask/ talk about breastfeed, i feel ashamed. I dun really work hard or i can say i dun work hard at all. B4 give birth, my plan was full breastfeed for 1st 4 months & i dun want to buy milk bottle. But, something happen, i give up & dun really care about breastfeed...

I have promised myself, for my 2nd baby(planning), i want to breastfeed at least 2 months. i hope i can do it!


**Anderson Mama**

Tilia's Garden 说...

你好,我是潛水很久。
我也是上班族哺乳媽媽,全哺乳13個月,現在混合餵養。給你一點小建議,儘量上班前讓小孩直接吸,一餐和一餐之間才擠奶存起來,然後給他用奶瓶1-2次,他就不會太依賴。早晚親餵,可以減少擠奶壓力。我沒有特地瘦身,但哺乳真的瘦很快,也瘦很多,比以前還瘦。不過,這是看個別的體質,祝你追奶成功。

匿名 说...

Hi Carmen,

Jiayou! I am not sure if you can express at work? I had returned to work 3mths ago and still fully breastfeeding and my girl is 6+months old. She drank 3 bottles at childcare and at home I will direct feed. Don't give up!

Sandra @ Melb

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin